ملورینملورین، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره
رادینرادین، تا این لحظه: 1 سال و 4 ماه و 21 روز سن داره

عاشقانه های من و نی نی ها و بابای مهربونشون

قرص

هفته ی 16 بارداری...

1391/7/20 11:28
نویسنده : مامان سارا
2,114 بازدید
اشتراک گذاری

سلام م م م م

خداروشکر چند روزه که حالم نسبت به قبل خیلی بهتر شده ... البته گه گاهی مشکل معده و ضعف عمومی بدنم اذیتم میکنه ، اما در مجموع خیلی بهترم م م ... طبق حساب کتاب خودم ، الان باید اولین روز از هفته ی 16 بارداریم باشه ... اما آخرش نفهمیدم ماه های بارداری چطوری حساب میشه !!! چون ظاهراً هر 4 هفته یک ماه بارداری محسوب نمیشه ... ولی اینا مهم نیست ، مهم تر از هرچیزی برام اینه که این چند وقته به خیر و خوشی گذشته خدا رو صد هزار بار شکرررررررر و انشاله بقیش هم همینطور ... 

اونطور که جاهای مختلف خوندم، از این هفته تا هفته ی 20 ( در خانومها متغیره ) باید تکونهای نینی رو احساس کرد ... البته نه کاملاً واضح ولی تا حدودی میشه احساس کرد ... خیلی منتظرم که حرکت نینی رو احساس کنم. انگاری اینطوری بیشتر برام مسلم میشه که واقعاً یه نینی تو دلم دارم ... آخه از نظر ظاهری خیلی تغییری نکردم و مطمئنم این حس خیلی خوبی خواهد بود .

این روزا ، روزهای خیلی خوب و خاصی هستند ... نمیدونم چرا ولی انگار حقیقتاً وجود یه عضو جدید تو خانواده به من و محمد ، احساس خاصی به زندگی داده ... با وجودی که به خاطر شرایط حامعه، خیلی نگران آینده هستیم ، ولی بی اختیار لبخند میزنیم و خوشحالیم ... این حقیقت کوچولو ، مثل یه دریچه ی تازه ای به زندگی ، برامون زیبا و شیرینه ... حقیقتی که ذره ذره ، زندگی قشنگ مارو قشنگ تر میکنه .


ویرایش :

همین الان این متن رو پیدا کردم که در مورد محسابه ماه های بارداری هستش ، فک میکنم درست هم باشه :

If you go by lunar months, you are 4 months pregnant. Going by lunar months is saying that pregnancy is 10 months long and each month is 4 weeks. If you decide to go by calendar months then you are 3.8 months pregnant because some months have more than 4 weeks. To figure out the calendar months, you just divide 40 weeks by the number of weeks you are pregnant. Since pregancy is actually 9.5 months long because you add the two weeks with it before you actually got pregnant, you take 9.5 and divide it by the number you got from dividing 40 by the number of weeks you are. So...at 16 weeks pregnant, it will be 40/16 = 2.5. 9.5/2.5 = 3.8 calendar months pregnant.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

زهره
21 مهر 91 19:42
آخی نازی
امیوارم همه روز های بار داریت به خوبی سلامتی پشت سر بذاری عزیزم
و تا آمدن فرزند نازت هم مشکل جامعه حل و فصل بشه حداقلش میشه که این رو گفت فکر کرد
انرژی مثبت بده به خودت گر چه که می دونم حتما همینطوره
نصیحت های مادر بزرگیه دیگه
بوسسسسس


ممنون عزیزمممم بووووووووس
آیه ی عشق
6 آبان 91 23:50
ماه های بارداری 4 هفته و 2 روزه سارا جونم
تکون های رایان رو هم فکر کنم هفته 20 یا 21 بود که احساس کردم